FANDOM

"Na to, aby člověk konal dobro, nepotřebuje ničivé superschopnosti, protože když se to přežene, když hrdinové selžou, mohou se z nich v očích ostatních stát ničemové."
―Pérák[src]

František, známý pod přezdívkou Pérák, je prvním českým superhrdinou, který bojoval proti zločinu již za II. světové války.

V mládí vyrůstal u kočovného cirkusu, kde získal akrobatické dovednosti, po zkušenostech s násilnickým otcem a smrti mladší sestry však z domova utekl.

Kromě speciálních pružinových bot a fyzické zdatnosti disponoval také schopnostmi, které mu byly dodatečně přidány během nacistických experimentů s černou magií, kterým velel profesor Saas. Díky těmto pokusům byl Pérák odolný vůči jakékoli formě magických kouzel a pomaleji stárl.

Od konce druhé světové války se Pérák skrýval až do doby, kdy se na svět vrátil Doktor Faust se svou pekelnou armádou. A právě během boje proti němu Pérák i domněle zemřel. Jako mnoho jiných i on však dostal druhou šanci.

Životopis Editovat

Dětství Editovat

Cirkus Editovat

V mládí František vyrůstal u kočovného cirkusu, kde také získal akrobatické dovednosti. Po špatných zkušenostech s násilnickým otcem a smrti své mladší sestry však z domova utekl.

Druhá světová válka Editovat

Počátky Editovat

Pérák byl v období II. světové války známý superhrdina, který s pomocí svých pružinových bot, podle kterých dostal své jméno, bojoval proti německým okupantům a chránil především ženy. Na počátku roku 1942 byl kvůli zradě svého úhlavního nepřítele Žiletkáře zadržen gestapem.

Pokusy s černou magií Editovat

"Pokud zemře, pak se pokus nezdařil a budeme pokračovat na jiném subjektu. Máme jich přece k dispozici několik milionů."
Saas[src]
Profesor Saas, který měl na starost nacistické pokusy s černou magií, prováděné v Terezíně, se rozhodl potěšit svého nadřízeného majora Vernera, když si jako pokusného králíka ke svým experimentům vybral právě nedávno zajatého Péráka. Přesně podle návodu v Černé knize spoklu Thule ho Saas nejprve částečně stáhl z kůže, do odhaleného masa mu vytetoval staré germánské runy a poté zpět přišil jeho kůži. Tato operace zapříčinila, že byl Pérák imunní vůči jakékoli formě magie. Když se rozhodl Saas vše otestovat, černá magie Pérákovi neublížila. Naopak jeho nová schopnosti mu pomohla s útěkem, při kterém byla Černá kniha zničena a Saas zabit.

Oko budoucnosti Editovat

Po útěku z Terezína se Pérák během skrývání u doktora Václavka sblížil se židovskou pekařkou Libuší Poupětovou, která s ním otěhotněla. Když jejich skrýš objevil Verner, přinutil Péráka (pod výhrůžkami smrtí jeho lásce) ke spolupráci. Společně pátrali po lebce kněžny Libuše, která měl zesílit schopnosti Hitlerových věštců a pomoci mu vyhrát válku. Verner však slovo nedodržel a těhotnou Libuši, která byla poslána do koncentračního tábora, nechal popravit. Pérák se zapřísahal, že už nikdy nedovolí, aby se mu nepřátelé dostali na kobylku tím, že bude mít citovou slabinu.

Současnost Editovat

Hon na Zázraka Editovat

Zatímco má Zuzana Danešová veřejný proslov ohledně zmizení jejího syna Honzy, ve kterém nabádá k polapení Zázraka, v davu lidí je k vidění také Pérák. Rozhodne se zakročit a Zázraka, veřejného nepřítele číslo jedna, chytit. Doma si obléká svůj zaprášený kostým, nazuje boty a vyráží. Oba hrdinové se následně střetnou v epické bitvě. Zázrak neví o Pérákově odolnosti vůči magii, a tak svůj boj prohraje. Na závěr Pérák poraženého Zázraka hodí do Vltavy.

Plán B Editovat

Zanedlouho se oba hrdinové střetnou i podruhé. Ve stejnou dobu se však Zuzana Danešová rozhodne aktivovat Plán B, který je určen primárně k polapení Zázraka. Robota má na starost Ondřej Ježek. Souboj Zázraka a Péráka je tak přerušen a oba jsou zatčeni a uvězněni v speciálních celách v budově Com-Plex Building.

Nejmocnější hrdinové česka Editovat

Po jejich vysvobození se Zázrak a Pérák bok po boku, společně ještě s magistrem Kelly, Bílou paní a Golemem, staví proti společnému nepříteli, Doktoru Faustovi, který pomocí brány přivedl na Zemi peklo. Po dlouhém boji ale nakonec Fausta porazí. Cena za jejich vítězství je však velká, Pérák umírá po smrtelném zásahu od Komplexe.

Alternativní realita Editovat

Od zítřka nečaruji Editovat

Ve chvíli, kdy Zázrakovo konání a cesta do minulosti zamotá časové linie, setkává se společně se svými přáteli s Pérákem z roku 1944. Po kataklyzmatických událostech napříč časem se historie mění a Pérák opět ožívá, respektive nikdy nezemřel. Je po něm dokonce pojmenována policejní akademie.

Schopnosti Editovat

  • Odolnost vůči magii - Nacistické experimenty profesora Saase s černou magií udělaly Péráka imunního vůči jakékoli formě magie.
  • Fyzická zdatnost - Pérákovou obrovskou výhodou byla jeho velká fyzická zdatnost. V pozdějších letech byl, i přes svůj vyšší věk, na stejné fyzické úrovni jako jeho soupeři.
  • Zpomalené stárnutí - Jedním z výsledků nacistických experimentů je i Pérákovo zpomalené stárnutí.

Vybavení Editovat

  • Pružinové boty - V boji Pérákovy pomáhaly především jeho speciální boty s pružinami, díky kterým dokázal skákat do výšky až několika metrů.

VztahyEditovat

Rodina Editovat

  • otec †
  • sestra †

Spojenci Editovat

Nepřátelé Editovat